Viitorul frumuseții
Frumuseţe… „curată“. În urmă cu câţiva ani, termeni ca natural, bio, organic și eco au depășit sfera nutriţiei, fiind adoptaţi și în domeniul frumuseţii și regăsindu-se pe etichetele tot mai multor cosmetice: de la produsele de îngrijire zilnică și tratamente cosmetice profesionale până la produsele de machiaj. Ce scrie cu litere mici pe etichetă a devenit, pentru o perioadă, mai important decât efectele pe care le promite. În anul 2018 vom vorbi mai des însă despre „clean beauty“ decât despre produse naturale, cu accent pe produse cosmetice sigure, care nu au în compoziţie niciun ingredient de pe lista celor toxice, ci ingrediente cu adevărat eficiente, fie că acestea sunt naturale, fie dezvoltate știinţific.A respecta promisiunea unui produs, indiferent dacă vorbim despre estomparea ridurilor sau un ten mai luminos, va fi la fel de important ca a nu testa produsul pe animale sau a nu afecta în mod ireversibil mediul înconjurător. La achiziţionarea unui produs, tot mai mulţi consumatori vor avea în vedere aspecte precum sustenabilitate, ambalaje reciclabile, „zero waste“ și alte atribute ce definesc un brand „curat“. Implicarea socială și respectul pentru mediul înconjurător demonstrate de firmele producătoare vor influenţa în mod direct achiziţiile din partea consumatorilor. Un altfel de „anti“. Anul trecut a marcat începutul unei revoluţii împotriva folosirii cuvântului „antiage“ în articole și conversaţii despre îngrijirea pielii mature, la câţiva ani după ce organizaţii ce reglementează standardele în domeniul comunicării publicitare au recomandat interzicerea acestuia în descrierea și promovarea produselor cosmetice. Generaţia care a crescut folosind produse „antiage“ este încurajată acum să accepte că îmbătrânirea pielii este un proces natural și nu o boală cu care trebuie să te lupţi, iar ţelul este o piele sănătoasă și frumoasă la orice vârstă. Milenialii și generaţia Z duc o altă bătălie, împotriva factorilor poluanţi din mediu, precum gazele de eșapament sau poluarea industrială, care afectează inclusiv tenul pe termen lung. Astfel, pe lângă factorul de protecţie solară, produsele pentru îngrijirea zilnică includ acum compuși ce protejează pielea de poluarea din atmosferă. Tehnologie inovatoare versus chirurgie estetică. Rezultatele extraordinare ale inovaţiei tehnologice în domeniul esteticii ne-au captat atenţia în 2017 și o vor face în continuare, tratamentele neinvazive înlocuind cu succes o serie de proceduri chirurgicale. Lipoaspiraţia neinvazivă, remodelarea corporală sau liftingul facial nechirurgical sunt efectuate acum cu ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie ce are la bază folosirea ultrasunetelor, a radiofrecvenţei sau a laserului, cu rezultate vizibile, rapide și de durată, obţinute în ședinţele de tratament scurte și fără necesitatea unei perioade de recuperare. E o tendinţă care se adaptează nu doar ritmului vieţii moderne, ci și tendinţelor din domeniul health & wellness, care ne îndeamnă să ne acceptăm și să ne tratăm corpul cu blândeţe. Vom apela în continuare la chirurgie pentru schimbări radicale, dar tratamentele neinvazive și cele minim invazive ne pot ajuta acum să devenim cea mai bună versiune a noastră. Combinaţii personalizate. Personalizarea este temă centrală în multe domenii ce ţin de lifestyle, cu precădere pe nișa de lux. În domeniul esteticii, aceasta se traduce acum în planuri de tratament individuale, create luând în calcul rezultatele unei evaluări iniţiale ce ţine seama de un număr mare de variabile, precum și procesând informaţii despre stilul de viaţă. Dacă înainte mergeam la salonul de înfrumuseţare sau la clinica estetică pentru un anumit tratament și rezultatele acestuia, acum, rolul medicului estetician sau al terapeutului este mai complex, recomandând protocoale de tratamente ce includ mai multe produse, tehnici sau tehnologii complementare, pentru rezultate optime. De exemplu, tratamentul de lifting nechirugical, cu ajutorul tehnologiei ce folosește ultrasunetele și radiofrecvenţa, va fi completat de hidrodermabraziune și mezoterapie virtuală, cu efecte vizibile de reîntinerire și redare a luminozităţii tenului. O viziune holistică. Produsele cosmetice și tratamentele faciale au avut mereu un avans considerabil în faţa celor corporale în topul preocupărilor pentru frumuseţe. Tendinţa acum este de a privi corpul în întregime și a acorda pielii corpului, de exemplu, aceeași atenţie pe care o acordăm tenului. Dacă în anii trecuţi vorbeam doar despre hidratare, protecţie solară și tratarea unor probleme precum celulita sau vergeturile, anul acesta, preocuparea pentru păstrarea sănătăţii și aspectului tânăr al corpului va fi tema centrală. Este o tendinţă ce se conturează de anul trecut, fiind vizibilă în popularitatea tratamentelor neinvazive pentru fermitatea pielii pe bază de ultrasunete sau laser, pentru îmbunătăţirea aspectului pielii în zona braţelor, mâinilor, decolteului sau spatelui. Tot mai multe produse care până de curând erau destinate doar întreţinerii tenului, precum serumurile și peelingurile chimice, se vor regăsi și în rutina de îngrijire a corpului. Tratament egal. Preocuparea bărbaţilor pentru îngrijirea facială și corporală nu mai este de mult timp un subiect tabu, secţiunile de produse cosmetice din magazine având rafturi întregi de produse dedicate în exclusivitate lor. Noile institute de frumuseţe fac însă un pas mai departe, recunoscând egalitatea în dorinţa femeilor și bărbaţilor de a se simţi bine în pielea lor astfel încât tratamentele de remodelare corporală, refacerea sau menţinerea fermităţii pielii sau lifting sunt acceptate astăzi ca fiind unisex și recomandate în aceeași măsură și domnilor. La începutul anului analizăm tendinţele uitându-ne la ce ne propun brandurile și liderii de opinie din domeniul esteticii, însă e important să ne amintim că trendul îl dăm noi, prin alegerile pe care le facem în fiecare zi. Iar atunci, cea mai importantă întrebare pentru 2018 devine: Ce îmi doresc pentru mine și corpul meu?